marți, 23 mai 2023

Model de evaluare națională-biologie -clasa a VI a

 Este testul pe care l-au primit elevii în anul 2021. Este și cu baremul de corectare.

Evaluare națională Biologie-VI-testul din anul 2021 

La biologie sunt întrebările notate cu :

5.În a doua zi de tabără, elevii au participat la o activitate de cercetare a viețuitoarelor din zonă. În drumeție, eu au observat diferite plante specifice zonei și și-au amintit rolul pe care-l îndeplinesc organele acestora.

Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect

La arbori, rol în captarea luminii solare și în prepararea substanțelor hrănitoare are :

a.rădăcina

b.tulpina

c.frunza

d.floarea  

Punctaj total: răspuns corect c-cod 21

Punctaj zero: codul 00-încercuirea mai multor litere

                      codul 01-răspuns incorect-a

                      codul 02-răspuns incorect-b

                      codul 03-răspuns incorect-c

                      codul 99-niciun răspuns

9.La concursul de cultură generală organizat în tabară, elevii au avut de asociat unele viețuitoare cu ecosistemul caracteristic acestora.Fii în echipa câștigătoare și asociază corect viețuitoarele din coloana A cu ecosistemul caracteristic acestora din coloana B, notând litera corespunzătoare în spațiul punctat din dreptul fiecărei cifre a coloanei A. Un ecosistem nu permite nicio asociere.

 

       Coloana A                                                                    Coloana B

....1.Cocoșul de munte                                       a.păduri de foioase

....2.Ciocănitoarea                                              b.pajiști de stepă

....3.Floarea de colț                                             c.păduri de conifere

                                                                            d.pajiști alpine

Punctaj total: 1-2, 2-a, 3-d-cod 21

Punctaj parțial: două asocieri corecte-cod 11

                            o asociere corectă-cod 12

Punctaj zero: alte răspunsuri-cod 00

                      Niciun răspuns-cod 99

 

10.La unul dintre jocurile organizate în curtea cabanei, elevii organizați în două echipe, se întrec în a ajunge primii în la un obiect situat în la jumătatea distanței dintre ei.Cel care ajunge primul la obiect primește un punct pentru echipa sa.Câștigă echipa care adună mai multe puncte. Precizează două modificări care apar în funcționarea corpului ca urmare a  efortului fizic.

 Punctaj total-codul 2: exemple:

În timpul efortului fizic inima bate mai repede.

Se intensifică ritmul respirației.Se accelerează ritmul inimii. Crește temperatura corpului.

Se intensifică transpirația. În timp ce mușchii se contractă, se produce și căldură, corpul se încălzește.

Punctaj parțial: precizarea unei modificări –codul 1

Punctaj zero: alte răspunsuri-cod 0, niciun răspuns-cod 9.

13.În tabără, elevii primesc trei mese pe zi, fixate la orele 8,14, 19 constând în alimente variate.Precizează două argumente în favoarea acetui program de masă.

Puncta total: cod 2-două argumente-exemple:

Alimentele consumate sunt variate și consistente, fiind nevoie de timp, între mese, pentru digestie. Respectarea zilnică a  orelor de masă ajută la digestie, prevenind apariția unor probleme de sănătate. Programul este stabilit bine în tabară, inclusiv pentru mese, obișnuindu-ne și pe noi să respectăm un program, să învățăm să ne organizăm.

Punctaj parțial: cod 1-un argument.

Punctaj zero: cod 0-alte răspunsuri, cod 9-niciun răspuns.

 

15.În drumețiile organizate în tabară, elevii discută despre importanța protejării și respectării naturii.Precizează două consecințe ale despăduririlor.

Punctaj total: cod 2-două consecințe, exemple: Inundații și viituri, la munte, când plouă.

Solul este expus eroziunii apei, curenților de aer. Se produc alunecări de teren, deoarece arborii fiind tăiați, rădăcinile nu ma pot susține solul.

Punctaj parțial: cod 1- o cinsecință

Punctaj zero: cod 0-alte răspunsuri, cod 9-niciun răspuns.

 

 

 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu