Este testul pe care l-au primit elevii în anul 2021. Este și cu baremul de corectare.
Evaluare națională Biologie-VI-testul din anul 2021
La biologie sunt întrebările
notate cu :
5.În a doua zi de tabără,
elevii au participat la o activitate de cercetare a viețuitoarelor din zonă. În
drumeție, eu au observat diferite plante specifice zonei și și-au amintit rolul
pe care-l îndeplinesc organele acestora.
Încercuiește litera corespunzătoare
răspunsului corect
La arbori, rol în captarea luminii solare și în prepararea substanțelor
hrănitoare are :
a.rădăcina
b.tulpina
c.frunza
d.floarea
Punctaj total: răspuns corect c-cod
21
Punctaj zero: codul
00-încercuirea mai multor litere
codul 01-răspuns
incorect-a
codul 02-răspuns
incorect-b
codul 03-răspuns incorect-c
codul 99-niciun răspuns
9.La concursul de cultură
generală organizat în tabară, elevii au avut de asociat unele viețuitoare cu
ecosistemul caracteristic acestora.Fii în echipa câștigătoare și asociază
corect viețuitoarele din coloana A cu ecosistemul caracteristic acestora din
coloana B, notând litera corespunzătoare în spațiul punctat din dreptul
fiecărei cifre a coloanei A. Un ecosistem nu permite nicio asociere.
Coloana A Coloana B
....1.Cocoșul de munte a.păduri de
foioase
....2.Ciocănitoarea
b.pajiști de stepă
....3.Floarea de colț
c.păduri de conifere
d.pajiști alpine
Punctaj total: 1-2, 2-a, 3-d-cod
21
Punctaj parțial: două asocieri
corecte-cod 11
o asociere corectă-cod
12
Punctaj zero: alte
răspunsuri-cod 00
Niciun răspuns-cod 99
10.La unul dintre jocurile
organizate în curtea cabanei, elevii organizați în două echipe, se întrec în a
ajunge primii în la un obiect situat în la jumătatea distanței dintre ei.Cel
care ajunge primul la obiect primește un punct pentru echipa sa.Câștigă echipa
care adună mai multe puncte. Precizează două modificări care apar în
funcționarea corpului ca urmare a efortului fizic.
Punctaj total-codul 2: exemple:
În timpul efortului fizic inima
bate mai repede.
Se intensifică ritmul
respirației.Se accelerează ritmul inimii. Crește temperatura corpului.
Se intensifică transpirația. În
timp ce mușchii se contractă, se produce și căldură, corpul se încălzește.
Punctaj parțial: precizarea
unei modificări –codul 1
Punctaj zero: alte
răspunsuri-cod 0, niciun răspuns-cod 9.
13.În tabără, elevii primesc
trei mese pe zi, fixate la orele 8,14, 19 constând în alimente
variate.Precizează două argumente în favoarea acetui program de masă.
Puncta total: cod 2-două
argumente-exemple:
Alimentele consumate sunt
variate și consistente, fiind nevoie de timp, între mese, pentru digestie.
Respectarea zilnică a orelor de masă
ajută la digestie, prevenind apariția unor probleme de sănătate. Programul este
stabilit bine în tabară, inclusiv pentru mese, obișnuindu-ne și pe noi să
respectăm un program, să învățăm să ne organizăm.
Punctaj parțial: cod 1-un
argument.
Punctaj zero: cod 0-alte
răspunsuri, cod 9-niciun răspuns.
15.În drumețiile organizate în
tabară, elevii discută despre importanța protejării și respectării
naturii.Precizează două consecințe ale despăduririlor.
Punctaj total: cod 2-două
consecințe, exemple: Inundații și viituri, la munte, când plouă.
Solul este expus eroziunii apei,
curenților de aer. Se produc alunecări de teren, deoarece arborii fiind tăiați,
rădăcinile nu ma pot susține solul.
Punctaj parțial: cod 1- o
cinsecință
Punctaj zero: cod 0-alte
răspunsuri, cod 9-niciun răspuns.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu