duminică, 12 martie 2023

Analiza, evaluarea, promovarea și valorificarea produselor-VII-

 

Analiza, evaluarea, promovarea și valorificarea produselor

Gama de produse=linii de produse fabricate printr-un proces tehnologic asemănător.

Exemplu: gama de produse din materiale textile: îmbrăcăminte, lenjerii, covoare, perdele, tapițerii.

Evaluarea= aprecierea cantitativă : numărare/cântărire și cea calitativă: prețul.

Factorii care influențează calitatea produselor sunt:

-materia primă

-mașini, utilaje

-organizarea procesului de producție

-executanții-calificarea profesională

Criteriile de evaluare sunt:

-tehnic-capacitatea produsului de a putea fi folosit

-ergonomic-efectele lui asupra mediului, sănătății

-estetic –modul de percepere cu ajutorul simțurilor

-economic-prețul: P= Cp+ p, cp-cost de producție: cheltuieli, p-profit –valoarea câștigului obținut.

Metode de promovare: expunerea, prezentarea la târguri, expoziții, reclamele.

Valorificarea produselor: pentru uz personal, vânzare în magazine, online.

Analiza –fișă de analiză cuprinde: denumirea produsului, materiale de bază/auxiliare, schița, modul de prezentare, utilizare, prețul, disfuncționalități.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu