luni, 15 aprilie 2024

Calitatea serviciilor din alimentație și protecția consumatorului -clasa a V-a

 Serviciile=activități desfășurate de profesioniști pentru satisfacerea nevoilor altor oameni.

Serviciile din alimentație cuprind următoarele activități de: producție, comercializare, servire.

Avantajele oferite de aceste servicii sunt:

-comoditate

-varietate sortimentală

-calitatea superioară a preparatelor

-atmosfera de recreere

Tipurile unităților de alimentație publică sunt: restaurantul: cu specific: vânătoresc, pescăresc, lacto-vegetarian, cu autoservire, apoi sunt barurile, fast-food, pizzerii, snack-baruri, cofetării, patiserii, firmele de catering.

Factorii care influențează activitățile de servire și de vânzare sunt:

-ambianța locului

-personal: calificat, competent, capabil de comunicare, cunoaștere și înțelegere a clienților

-promovarea serviciilor, a unității

-marca, sigla firmei.

 Protecția consumatorului= grup de dispoziții privind asigurarea și respectarea intereselor consumatorilor.

Drepturile consumatorilor au fost stabilite prima dată în anul 1985 de O.N.U.

Instituțiile responsabile de acest domeniu din țara noastră sunt:

-Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)-capitală

-Comisariate pentru Protecția Consumatorilor –fiecare județ

Drepturile consumatorilor sunt prevăzute de Codul consumului-Legea 296/2004:

-dreptul de a fi INFORMAȚI complet, corect, precis asupra caracteristicilor ale produselor și serviciilor

-dreptul de a fi PROTEJAȚI împotriva riscului de a achiziționa un produs care să le prejudicieze sănătatea

-dreptul de a avea ACCES la piețe

-dreptul de a fi DESPĂGUBIȚI real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoarea

-dreptul de a se ORGANIZA în asociații pentru apărarea intereselor lor.

 

În situația în care un consumator este nemulțumit de un produse/serviciu se poate adresa în scris la aceste comisariate prin depunerea unei sesizări după următorul model:

 

1.Numele și prenumele, adresa, număr telefon-

2.Denumirea și adresa agentului economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul-

3.Produsul /serviciul reclamat –elemente de identificare, caracterizare-

4.Data achiziționării produsului/serviciului-

5.Detalii cu privire la deficiențele reclamate-

6.Pretențiile recalamantului-

7.Documente anexate, alte probe-

8.Produse predate pentru efectuarea cercetării și starea calitativă a acestora-

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu