duminică, 22 martie 2020

Calitatea serviciilor din alimentație și protecția consumatorilor-clasa a V-a A


                                       Calitatea serviciilor din alimentație și protecția consumatorului             



Serviciile=activități desfășurate de profesioniști pentru satisfacerea nevoilor altor oameni.

Serviciile din alimentație cuprin următoarele ctivități:-de producție, de comercializare și de servire.

Avantajele oferite de aceste servicii sunt:

-comoditate

-varietate sortimentală

-calitatea superioară a preparatelor

-atmosfera de recreere

Tipurile unităților de alimentație publică sunt: restaurantul: cu specific : vânătoresc, pescăresc, lacto-vegetarian, cu autoservire, apoi sunt barurile, fast-food, pizzerii, snack-baruri, cofetării, patiserii, firmele de catering.

Factorii care influențează activitățile de servire și de vânzare sunt:

-ambianța locului

-personal : calificat, competent, capabil de comunicare, cunoaștere și înțelegere a clienților

-promovarea serviciilor, a unității

-marca , sigla firmei.

 Protecția consumatorului= grup de dispoziții privind asigurarea și respectarea intereselor consumatorilor.

Drepturile consumatorilor au fost stabilite prima dată în anul 1985 de O.N.U.

Instituțiile responsabile de acest domeniu din țara noastră sunt:

-Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)-capitală

-Comisariate pentru Protecția Consumatorilor –fiecare județ

Drepturile consumatorilor sunt prevăzute de Codul consumului-Legea 296/2004:

-dreptul de a fi INFORMAȚI complet, corect, precis asupra caracteristicilor ale produselor și serviciilor

-dreptul de a fi PROTEJAȚI împotriva riscului de a achiziționa un produs care să le prejudicieze sănătatea

-dreptul de a avea ACCES la piețe

-dreptul de a fi DESPĂGUBIȚI real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoarea

-dreptul de a se ORGANIZA în asociații pentru apărarea intereselor lor.



În situația în care un consumator este nemulțumit de un produse sau serviciu se poate adresa în scris la aceste comisariate prin depunerea unei sesizări după următorul model:



1.Numele și prenumele,adresa, nr.telefon-

2.Denumirea și adresa agentului economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul-

3.Produsul /serviciul reclamat –elemente de identificare, caracterizare-

4.Data achiziționării produsului/serviciului-

5.Detalii cu privire la deficiențele reclamate-

6.Pretențiile recalamantului-

7.Documente anexate , alte probe-

8.Produse predate pentru efectuarea cercetării și starea calitativă a acestora-


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu