Este un test de evaluare pentru elevii cu ces din clasa a VI a la limba română.
1. Uneşte cuvintele din prima coloană cu sinonimele lor din coloana a doua 2p
1.
ramură 2.
harnic 3.
bucuros 4.
folositor 5.
generos 6.
a învăța 7.
lucru 8.amic |
a.
vesel b.
darnic c.
a studia d.
treabă e.
creangă f.
silitor g.
util h.prieten |
|
2. Încercuieşte afirmaţia adevărată:
0,5p
a. Cuvintele ochi, sprâncene, gene, nas,masă, gură fac parte din câmpul lexical al chipului omenesc.
b. Din câmpul lexical al instrumentelor de scris fac parte şi creionaş,aspirator şi creion mecanic.
c. Cuvintele a pleca, autocar, turist, macara fac parte din câmpul lexical al călătoriei.
d.
Toate cuvintele din seria caisă, căpşună, cireasă fac parte din acelaşi câmp
lexical.
3. Redactează un text de cinci rânduri în
care să foloseşti cinci cuvinte din câmpul lexical al aparatelor
electrocasnice. Subliniază-le. 3p
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Scrie cuvântul care poate denumi
câmpul lexical pentru fiecare serie: 1,5p
arici, cal, iepure, pisică,
veveriţă………………………………
primăvară, vară, toamnă,
iarnă…………………………………
roşu, mov, galben, verde…………………………………..
5. Asociază fiecare enunț cu sensul cuvântului masă : 1
a.obiect de mobilier 1.masa a fost delicioasă
b.prânz/cină 2.Am dat o masă mare
în cinstea prietenilor.
c.mâncare 3.Am cumpărat o
masă mare pentru bucătărie
d.petrecere/ospăț 4.La masă am gustat o prăjitură făcută de mama.
6.Asociază
fiecare enunț cu sensul cuvântului braț:
1p
a.Întreaga
întindere a fost cuprinsă de brațele ploii
1.sensul propriu de bază
b.Mi-am
întins mâna pe brațul fotoliului 2.sensul propriu
secundar
c.Maria
s-a accidentat la braț
3.sensul figurat
1p
se acordă din oficiu.Succes !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu