marți, 29 noiembrie 2022

Test evaluare sumativă

 Este un test de evaluare pentru elevii cu ces din clasa a VI a la limba română.

1. Uneşte cuvintele din prima coloană cu sinonimele lor din coloana a doua                           2p

1. ramură

2. harnic

3. bucuros

4. folositor

5. generos

6. a învăța

7. lucru

8.amic

a. vesel

b. darnic

c. a studia

d. treabă

e. creangă

f. silitor

g. util

h.prieten

 

 

2. Încercuieşte afirmaţia adevărată:                                                                                            0,5p

a. Cuvintele ochi, sprâncene, gene, nas,masă,  gură fac parte din câmpul lexical al chipului omenesc.

b. Din câmpul lexical al instrumentelor de scris fac parte şi creionaş,aspirator şi creion mecanic.

c. Cuvintele a pleca, autocar, turist, macara fac parte din câmpul lexical al călătoriei.

d. Toate cuvintele din seria caisă,  căpşună, cireasă fac parte din acelaşi câmp lexical.

3. Redactează un text de cinci rânduri în care să foloseşti cinci cuvinte din câmpul lexical al aparatelor electrocasnice. Subliniază-le.                                                                                                           3p

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Scrie cuvântul care poate denumi câmpul lexical pentru fiecare serie:                                   1,5p

arici, cal, iepure, pisică, veveriţă………………………………

primăvară, vară, toamnă, iarnă…………………………………

roşu, mov, galben, verde…………………………………..

 

5. Asociază fiecare enunț cu sensul cuvântului masă :                                                                  1

a.obiect de mobilier             1.masa a fost delicioasă

b.prânz/cină                            2.Am dat o masă mare în cinstea prietenilor.

c.mâncare                             3.Am cumpărat o masă mare pentru bucătărie

d.petrecere/ospăț                  4.La masă  am gustat o prăjitură făcută de mama.

 

6.Asociază fiecare enunț cu sensul cuvântului braț:                                                                        1p

a.Întreaga întindere a fost cuprinsă de brațele ploii       1.sensul propriu de bază

b.Mi-am întins mâna pe brațul fotoliului                       2.sensul propriu secundar

c.Maria s-a accidentat la braț                                         3.sensul figurat

 

 

 

 

 

 

 

1p se acordă din oficiu.Succes !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu