joi, 19 martie 2020

Comportamentul în afaceri -educație tehnologică-clasa a VIII-a B


Comportamentul în afaceri

Reușita în afaceri este determinată de atitudinea comportamentului, strategiile, practica și inițiativa întreprinzătorului.

Calitățile profesionale ale întreprinzătorului sunt următoarele:

-inițiativa,tenacitate,stăruință

-sunt dispuși să riște

-stabilesc sarcini, le îmbunătățesc

-au capacitate de convingere atât pentru angajați cât și pentru parteneri

-sunt independenți, încrezători în forțele proprii.

Comunicarea cu subordonații-comunicarea =element esențial în stabilirea unor relații corespunzătoare

                                                                             cu subordonații.

Limbajul folosit de manager=clar, precis, corect, fără apelative necorespunzătoare sau familiarisme.

Tipurile de stiluri manageriale:

I.După atitudinea față de responsabiliatate sunt stilurile:

1.REPULSIV=refuză promovarea, nu au încredere în forțele proprii, evită responsabilitățile

2.DOMINANT=dobândirea puterii

3.INDIFERENT=lipsă de interes față de propria evoluție în ierarhie.

II.După autoitatea exercitată de manager:

1.AUTORITAR=refuză să accepte participarea subalternilor la îndeplinirea atribuțiilor manageriale

2.DEMOCRATIC=asigură participarea subalternilor la procesul de conducere.

3.PERMISIV=evită orice fel de intervenție în organizarea, conducerea grupului, punând accentul pe organizarea și conducerea spontană.

Comportamentul firmelor=procesul de decizie și acțiunile în afaceri, astfel încât să atenueze sau să blocheze amenințările din mediul de afaceri sau să transforme în beneficiu oportunitățile,prin previziune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu